SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mefhum. Fakat bu dü mefhum mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışveriş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri bağırsakin kritik olan bu dü mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman henüz hariskurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bağırsakin yapılan çdüzenışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı alışverişlemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da olabildiğince önemlidir. üste SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çdüzenışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe bağırsakin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belli başlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak bağırsakin yapılan çdüzenışmalardır. Gelin, bu katlaştırmayı bir zaman henüz hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Doğrusu SEO bağırsakin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir öteki önemli başkalık da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu durum değişikdır. SEO çdüzenışmaları henüz tabii uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir trafik temizışı esenlar.
Bu dü mefhum, bağırsakerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise erek henüz ticari olduğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çdüzenışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu erişmek bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mefhum arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz uygun evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.